úterý 12. ledna 2010

Autem v Anglii, část 3.

Nikdo nenuti ridice po prijezdu do Anglie svrhnout sve auto z doverskych utesu do more a poridit si Vauxhall s volantem vpravo. Provoz importovanych automobilu je tady ale rizen pravidly. Je povoleno sest mesicu v roce cirkulovat s dovezenym vozidlem po anglickych silnicich nez vznikne povinnost odjet ze zeme nebo automobil registrovat v Anglii. Proces registrace dovezenych aut je celkem slozity a nakladny, proto se lide zhusta uchyluji k triku: pred uplynutim sesti mesicu vyrazit v aute na hezkou dovolenou za hranice Velke Britanie a po navratu zpet rozbehne se nova sestimesicni lhuta. Jak kontroluji policiste/urady zda jste neprekrocili povoleny pulrocni limit? Je samozrejme na ridici, aby prokazal dodrzeni litery zakona predlozenim patricneho dokladu; nejspis listku za trajekt, kde je uvedena SPZ.

Zde odkaz na stranku potvrzujici ma slova: http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/BuyingAndSellingAVehicle/ImportingAndExportingAVehicle/DG_10014623

Jsou lide, kterym z ruznych duvodu prijde nevyhodne provozovat “ceske” auto v anglickem provozu (napriklad moje malickost) a stoji pak pred rozhodnutim, jak situaci resit. Nabizi se dve reseni: auto prodat (nejlepe mimo Anglii, kde spis oceni volant na leve strane) a koupit si auto anglicke. Tedy relativne nenarocna operace. Druha varianta je obtiznejsi a jeden uz asi musi mit byt se svym vozem ve velmi intimnim svazku, aby ji podstupoval. Jde o registraci dovezeneho vozu v Anglii.

Velka Britanie se v podstate nebrani brat pod sva kridla auta z podivnych kraju za kanalem La Manche, chce vsak mit jakous takou jistotu, ze jde o stroje bezpecne – alespon formalne. Predtim nez dojde k samotnemu aktu registrace, musi se vyhotovit certifikat VCA (Vehicle Certification Agency) a absolvovat MOT. Certifikat VCA se vydava v souladu s Mutual Recognition Scheme, to v praxi znamena, ze Vase auto, privezene z Cech, je nutno upravit pro anglicke podminky. Nebude se instalovat volant vpravo, ale bude potreba upravit svetla, mlhovku a take vymenit tachometr za ten s milemi v hodine. To za Vas automechanikovi take neuhradi nikdo jiny. Za zadost o VCA certifikat zaplatite 70 liber. Nasleduje MOT, obdoba nasi STK. Tedy dalsi vydaj v radu vyssich desitek liber. Po splneni techto podminek muzete predstoupit pred kralovsky stolec DVLA (Driver and Vehicle Licensing Agency), kde s dalsim poplatkem (myslim, ze jde o 55 liber) pozadate o registraci Vaseho vozidla. Umim si predstavit vetsi opruzy, ale tenhle process (nevypsal jsem vsechny formulare, ktere k tomu musite vyplnit, nemluve o prohlaseni o shode od vyrobce automobile) je, rekneme, vysoce promysleny a na nejaky cas zabavi Vas I Vasi penezenku. Dodam, ze registraci automobilu Vam vznikne povinnost hradit Road Tax (silnicni dan) a povinne pojisteni.

Odkazy na stranky uzitecne pro registraci aut:

http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/BuyingAndSellingAVehicle/ImportingAndExportingAVehicle/DG_4022583

http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/BuyingAndSellingAVehicle/ImportingAndExportingAVehicle/DG_10028413

Ridicsky prukaz vydany v zemich Evropske unie Velka Britanie uznava, kupodivu.

Stastnou cestu!

P.S.: Vyse uvedene plati samozrejme i pro motorky.



Související články:


http://vacheque.blogspot.com/2010/01/autem-v-anglii-cast-1.html

http://vacheque.blogspot.com/2010/01/autem-v-anglii-cast-2.html

http://vacheque.blogspot.com/2010/11/autem-v-anglii-cast-4-ridim-v-anglii-v.html

http://vacheque.blogspot.com/2010/01/koupe-pojisteni-auta-v-anglii.html


.

Žádné komentáře:

Okomentovat