středa 13. ledna 2010

Přepojení telefonu a internetu

Jsme online a na telefonu, obojí nám poskytuje zdejší mamutí telekomunikační společnost British Telecom aka BT. Stěhování se zdá být nevyhnutelné a jelikož se nestěhujeme v Anglii poprvé, víme, že přepojení telefonní linky je třeba zařídit dopředu. Nejen to, měli bychom jít nakoupit zásoby čokolády, abychom klidnili pocuchané nervy po přestěhování v případě, že BT jejich jednoduchý úkol zpackají. Jako ve dvou přechozích případech.

Na svých stránkách BT praví, že přesun domova je stresující záležitost, ale s nimi se není třeba ničeho obávat. Po prvním přestěhování nám neoprávněně naúčtovali poplatek za zřízení linky, která už ale předtím v domě existovala. Stálo nás to doslova hodiny na telefonu (obvykle padesát pět minut čekání ve frontě, a pět minut skutečného vyřizování) než se podařilo přinutit BT tento poplatek stornovat. Po druhém přestěhování nám sice telefonní linku v pořádku převedli na novou adresu, ale místo, aby převedli i internetovou přípojku, tak nám službu internetu zrušili. Což není jen tak, protože na to, aby nám službu znovu aktivovali, potřebovali 14 pracovních dnů. A opět množství telefonátů do BT, převážně na jejich technickou podporu v Indii; to znamená zvýšenou trpělivost a obezřetnost. V tomto případě už jsem u BT požadoval kompenzaci, jinak s jejich službami skončím. Dali nám měsíc internetu zdarma a tím zaplatili zkonzumovaná kila čokolády.

Tak tady máme další výzvu pro BT a uvidíme, jak se s tím poperou. Ten začátek je skutečně snadný - zavolal jsem na BT linku, řekl z kterého postcode na který postcode a ve který den se stěhujeme. V tomto případě budeme muset uhradit poplatek £122.50 za zapojení linky, protože v domě sice BT linka fyzicky je, ale je přihlášená u jiného poskytovatele, takže tam bude muset dorazit BT technik připojit nás na lokální ústředně BT a provést test. Domluvili jsme rovnou schůzku, kdy technik dorazí, a v ten den by pak mělo všechno fungovat na nové adrese. Bez stresu.

Žádné komentáře:

Okomentovat