středa 16. února 2011

A kdo myslí na děti?

Na podzim loňského roku jsem požádal britské úřady o přiznání přídavku na děti - Child Benefit. Bylo to někdy v první půlce listopadu a vzpomínám si, jak jsem při vyplňování formuláře prskal nad množstvím zdánlivě zbytečných dotazů, které si navíc zdejší úřady s minimem námahy můžou zjistit samy, vzhledem k úrovni fízlování, která je tady nastavená (a laťka se zvyšuje!). Po týdnu či dvou mi přišel další formulář s žádostí o zodpovězení několika dodatečných otázek, souvisejících s faktem, že jsme dřív pobírali rodičovský příspěvek v ČR. Vyplnil a odeslal jsem jim to obratem, moje standardní služba.

Uplynuly hodiny, dny, týdny, měsíce a stále žádné vyjádření, jestli jako jo nebo jako ne. Poslal jsem před dvěma týdny čajldbenefitímu úřadu e-mail s dotazem, co je s mojí žádostí, a včera přišla odpověď, při které mi spadla čelist:

"We have received your reply to our enquiries and will be dealing with it as soon as possible. However, due to the high volume of applications we are receiving claims can take up to 26 weeks to process."

Může jim trvat až půl roku než mojí žádost vyřídí!


Bůh ochraňuj úředníky!

2 komentáře:

  1. Hele ale to prece dostanete hned po narozeni, to nema s ceskym rodicakem nic spolecnyho? Ono tech 20 tejdne stejne nikoho moc nevytrhne...
    Kdyz jsem videla nadpis cekala jsem clanek o skrtech child tax creditu, ruseni detskejch center atp., takovy clanky ti jdou dobre. BTW hezkej design

    OdpovědětVymazat
  2. u prvniho ditete jsme zjistili, ze nam CB nedaji, kdyz pobirame prispevek z CR. takze po narozeni druheho, kdy jsme zacali dostavat rodicovsky prispevek z CR, jsme o Child Benefit nezadali.

    OdpovědětVymazat