čtvrtek 21. ledna 2010

Pojištění a oprava skla u anglického auta

Kde se vzal, tu se vzal, od předního skla naší letité fordky se odrazil tvrdý předmět bez rasy či vyznání a při odrazu s sebou vzal i malý odštěpek skla. Přední sklo (windscreen) nebylo naprasklé, ale abych tomu předešel, objednal jsem opravu u specializované firmy.

Pokud vím, v Anglii neexistuje uplatňování škody na skle u pojišťovny viníka, takže se nedomluvíte se známým, že to "jako půjde z jeho pojistky a vy mu koupíte pár piv". Prostě si to zaplatíte sami nebo škodu uhradí Vaše pojišťovna, podle toho jakou jste si pořídili pojistku.

Naše pojištění auta (full comprehensive) zahrnuje i opravy a výměnu předního skla, s drobnou spoluúčastí - £10 při opravě a £75 při výměně, což je pořád pakatel při cenách autoskel a služeb tady v Anglii. Navíc to nemá vliv na no claims bonus (zvýhodnění pojistného za to, že neuplatníte náhrady škod).

Kontaktoval jsem tedy společnost Autoglass, protože naše pojišťovna podmiňuje krytí nákladů právě tím, že sklo a práci dodá Autoglass. Nejdřív jsem zabrousil na jejich webové stránky, kde jsem našel možnost pro objednávku online. Zodpověděl jsem několik jednoduchých otázek, které se týkaly převážně povahy poškození skla, a systém rozhodl, že nebude potřeba výměna, technik dokáže sklo opravit. Mohl jsem si vybrat opravu v dílně nebo u zákazníka - u nás doma. Vybral jsem druhou možnost, zvolil jeden z nabízených termínů a odeslal. Přišel mi email s potvrzením objednávky a upozorněním, že mi ještě z Autoglass během jedné hodiny zavolají, aby potvrdili termín opravy. Opravdu se do hodiny ozvali s tím, že vzhledem k nepřízni počasí mají jejich technici mnoho práce, a proto nemůžou dodržet termín podle online objednávky. Kdybych se prý dostavil do dílny, mohlo by to být druhý den, ale mně se za nimi cestovat nechtělo, takže jsme se dohodli na pozdější termín, jen o pár dní později. Podmínkou pro návštěvu technika je, že zákazník má přístřešek, kde je možné sklo opravit. Ověřili si údaje o našem autě i naši adresu a vzali si číslo mé platební karty, že si 10 liber za opravu strhnou a zbytek si domluví s mojí pojišťovnou.

Ve smluvený den technik Autoglass předem zavolal, aby potvrdil, že během půlhodiny dorazí. Přijel, viděl, opravil. A je to.


Související články:

http://vacheque.blogspot.com/2010/01/autem-v-anglii-cast-1.html
http://vacheque.blogspot.com/2010/01/autem-v-anglii-cast-2.html
http://vacheque.blogspot.com/2010/01/autem-v-anglii-cast-3.html
http://vacheque.blogspot.com/2010/11/autem-v-anglii-cast-4-ridim-v-anglii-v.html
http://vacheque.blogspot.com/2010/01/koupe-pojisteni-auta-v-anglii.html

.

Žádné komentáře:

Okomentovat